12 Eylül 2018 Çarşamba

AMSVARTNER - THE TROLLISH MIRROR


Evet, şöyle tarihin neredeyse tozlu raflarında kalmak üzere olan keyifli keşifler yaptığım zaman gerçekten de keyfim yerine geliyor. Orada kuzeyin soğuk rüzgarlarının estiği İsveç'te bir yerde Amsvartner isminde bir grup varmış ve benim hiç haberim olmamış. Ta ki 2018 yılına kadar öylece orada beni beklemiş ve sonra sosyal medyada bir arkadaşım "Trollish Mirror" isimli kısa albümlerini paylaşınca haberim olmuş. İyi ki de olmuş. 1997 gibi benim en sıkı ve heavy metal müziğe aç şekilde ortalıkta gezindiğim zamanlarda piyasaya sürülen bu nadide eserden tam yirmi bir sene sonra haberim olması üzücü diyebilirim ancak geç olsun güç olmasın diyelim. 

Grupla ilgili kısa bir araştırma yaptığımda dört kişilik grubun üçünün kardeş olduğunu öğrendim. Davulcu ve bass gitarist, solistin küçük erkek kardeşleri imiş. 1994 yılından 2002 yılına kadar aktif kalan naçizane grubumuzun bir kısa albümü bir de albümü mevcut. Bunun dışında diğer gruplarla ortak yayınladıkları kayıtlar ve demolar da var. "The Trollish Mirror" beni şüphesiz ilk adımda kapak resmiyle vurdu. Hem Heavy Metal dinleyen hem de Fantastik Kurgu ile iç içe olan bireyleri ilk hamlede avlamak için kusursuz bir kapak resmi olduğunu söylemeliyim. Müzik ise erken dönemde Black Metal, geç dönemde de Melodic Black Metal kategorilerine oturuyor. İkisi de kabulümüz olduğuna göre bir sıkıntı yok. "The Trollish Mirror" kısa albümü yer yer melodik pasajlarla da bezenmiş olduğu için onun başına da Melodic ünvanını koymamızda bir sakınca yok. Safkan Black Metal dendiğinde daha çok Immortal ve Marduk gibi gruplar aklıma geliyor. Böyle nasıl desem, makineli tüfek gürültüsü veya el ile döndürülerek hızlı çalan bir plak sesi gibi olanlar daha Black Metal tanımına uyuyor diye düşünüyorum. 

Efendim bu kısa albüm 1997 yılında iki defa basılmış. Birincisi Blackend Records tarafından, ikincisi ise Metal Blade Records tarafından piyasaya sürülmüş. Metal Blade Records'un Heavy Metal müzikte ne kadar güçlü bir kale olduğunu göz önüne alırsak, grubun pek bir meşhur olması gerekiyor ama nedense bir türlü parlayıp zirveye çıkamamışlar. Yeraltı müzik hayranları için bu bir kriter olmadığına göre biz onu baş tacı edip yolumuza bakabiliriz. Ben Blackend Records kopyasını jelatini açılmamış birinci el sürüm olarak bulmayı başardım. Sadece grup değil CD'de bana ulaşmak için fabrikadan çıkıp yirmi bir sene yolumu gözlemiş. Koleksiyona hoş geldin diyelim. Uzun geceler boyunca mum ışığında ve bir kadeh kırmızı şarap eşliğinde dinlemeye devam. 

AMSVARTNER
"Underneath the Thousand Years Gate"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder