17 Ağustos 2018 Cuma

OLD SORCERY - REALMS OF THE MAGICKAL SORROW


Nasıl söylesem bilemiyorum. Bu albümün kapağını ilk gördüğümde içinden çok özel bir müzik çıkacağını hissetmiştim. Öyle de oldu ama doğrusunu söylemek gerekirse beklentilerimin üzerinde bir albüm olduğunu itiraf etmeliyim. Dungeon Synth özel bir müzik. Haliyle de kendisi gibi özel olana hitap ediyor ve genel dinleyicinin böyle bir müziğe ilgi göstermesini beklemek hayalcilik olur. Varsın öyle olsun. Altın kuralımız, az olanın daha değerli olduğudur. 

CD'yi sipariş etmeden önce internet üzerinden dinledim ama hiç bir zaman müzik setinde çalan orijinal bir CD'nin veya LP'nin yerini tutmadığı aşikar. Türkçeye "Büyülü üzüntü krallığı" olarak çevirebileceğimiz bu albümün yarattığı atmosfer öylesine güçlü ki, kendinizi kapak resmindeki şatonun koridorlarında hayal edebilirsiniz. Toplamda beş şarkıdan oluşan ve toplam kırk beş dakika süren albüm, sizi orta çağın büyülü şatolarına götürüyor ve kendinizi sonbahar mevsiminde o şatoların bahçelerinde gezerken buluyorsunuz. Müziğin arkasındaki bireyle Stormwind Fanzin için bizzat yaptığım röportajda, müziği basitçe arkadaşlarıyla paylaşmak üzere yaptığını ve bu kadar ilgi göreceğini düşünmediğini söylemesi beni oldukça şaşırttı. Demek ki insan başarı zorunluluğu veya herhangi bir benzeri etkinin altında baskıya maruz kalmadığında fazlasıyla orijinal işlere imza atabiliyor. Albüm gerçekten de oldukça dikkat çekecek seviyede ilgi gördü ama tabii ilgi şüphesiz bu kategoriyle ilgilenen kısıtlı ve elit kesim tarafından geldi. Öyle ki yaptığım röportaj fanzinin blog sayfasında iki günde en çok okunan habere dönüştü. Albümün Digi Pack CD'si el ile numaralandırılmış 300 adet olarak basılmıştı ve ben bu yazıyı yazarken 99 adet altın, 199 adet siyah renk olmak üzere toplam 298 adet plağı da basıldı. Yani 2017 tarihli albüm bir sene sonra 2018'de plak olarak da basılma şerefine ulaştı. 298 adet tuhaf bir rakam olmuş diyebilirsiniz ama o büyük ihtimalle 300 adettir ve iki kopya basan firmaya kalacaktır. Ben olsaydım daha çok kopyayı kendime saklamayı tercih ederdim o ayrı. 

Realms of Magickal Sorrow aynı zamanda kaset sürüm olarak da basıldı ama el emeği göz nuru olan o kasetler piyasaya sürülür sürülmez tükendi. İkinci bir baskı olur mu bilmiyorum ama bu sefer kaçırmamaya özen göstereceğim. Dijital mucize synth müzik, ironik bir şekilde bizi teknolojinin hiç var olmadığı orta çağa sürüklüyor ve orada huzurlu bir tecrübe yaşamamıza vesile oluyor. Israrla tavsiye edilir. 

OLD SORCERY
"A Lost Soul Amid the Listening Trees" 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder