11 Ağustos 2018 Cumartesi

FRETERNIA - A NIGHTMARE STORY


1998 yılında müzik icra etmeye başlayan bir grubu tam yirmi yıl sonra 2018'de keşfetmiş olmam, müzik dünyasının ne kadar engin bir deniz olduğunu gösteriyor. Özele hitap eden sınırlı bir bölgede hareket etmeme rağmen henüz bir çok albümden haberim olmaması da durumu açıklıyor. Power Metal denildiğinde akla gelen tanınmış gruplar haricinde daha bir çok keşfedilmemiş yetenek söz konusu ve Freternia'da onlardan biri olmalı ancak yirmi sene içerisinde hiç rastlamamış olmam adeta bir skandal. 

Yerel bir müzik mağazasında kapak resmi dikkatimi çekince hemen elimi attım ve aslında oldukça aktif bir firma olan SPV ile çalıştıklarını olduğunu görünce biraz şaşırdım. Belki vakti zamanında yeterli reklamı yapılmış ama bir şekilde benim haberim olmamıştır veya firma major gruplarına gösterdiği ilgiyi bu gruba göstermemiştir. Sebep ne olursa olsun benim için keşfedilmemiş olduğu bir gerçek ve ilk dinlemeye başladığım andan itibaren beni etkilediğini söylemeliyim. Özellikle de şarkı sözlerinin keyifli fantastik kurgu hikayelerden oluşması beni benden aldı. Kapak resmi zaten içeriğe ışık tutuyor ama şarkı sözleri her zaman üzerinde doğru düzgün çalışılmış olmaya biliyor. Bu albümde eksik olan hiç bir şey yok. Sosyal medyadan takip ettiğim kadarıyla solistin heyecanlı ve yüksek perdeden yorumu, dinleyicilerden olumlu puanları fazlasıyla toplamış durumda. Albümün kayıt kalitesi de üst seviyede. Belli ki bu tarz müziğe kulağı yatkın bir prodüktör ile çalışmışlar. Müzisyenler zaten çok başarılı ve Power Metal'in hakkını veriyorlar. Açılış şarkısı olan "Grimbor the Great" çalmaya başladığında solistin bu tarz müzikte örneklerini görmeye alışık olduğumuz çığlığı, dinleyiciyi nelerin beklediği ile ilgili fazlasıyla bilgilendiriyor. 

Toplam dokuz şarkıdan oluşan bu nadir albümün ilk baskısı 2002 yılında İspanya'da yapılmış. Aynı yıl Rusya, Meksika ve Avusturya'da da basılmış. Bu kadar çok baskısı olduğu halde haberim olmamış olmasına bir kez daha şaşırdığımı belirtmek isterim. Grup hala aktif ve müzik yaşamını sürdürüyor. Sosyal medya hesaplarında yeni albüm kayıtları yaptıklarına dair kısa video paylaşımları da yapmışlar. Ne diyeyim. Benim açımdan bakıldığında geç oldu ama güç olmadı. Bakalım bunca yıl sonra ortaya nasıl bir performans koyacaklar. İkinci albümleri olan A Nightmare Story'nin çok başarılı olduğunu düşünüyorum ve yenisinden beklentim de üst seviyede olacak. 

Freternia - Grimbor The Great

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder